Wishlist | IKEA

Hebben jullie ook weleens dat gevoel dat je krijgt wanneer je je kamer binnenloopt? Dat gevoel dat je alles wilt veranderen. Dat gevoel had ik dus ook eergisteren. Dus ik begon inspiratie op te zoeken op Youtube en ben zelfs naar de IKEA geweest voor inspiratie, daarom deze IKEA wishlist.

Mijn vader en ik zijn daarom tot het besluit gekomen om na mijn examens te gaan beginnen aan mijn room make-over. Daarvoor zijn wij gisteren naar de IKEA geweest om wat inspiratie te zoeken voor mijn kamer, maar ook om te kijken wat voor dingen we nodig hebben. En natuurlijk de twee allerbelangrijkste dingen waren mijn kledingkast en mijn bed. Ik vond het daarom ook een leuk idee om mijn wishlist te delen met jullie.

Kledingkast
We beginnen ook bij het allerbelangrijkste, mijn kledingkast. Zelf heb ik al op de IKEA site verschillende soorten kasten ontworpen en kwam op de gekste dingen uit. Zelf heb ik besloten om een kast te nemen van 1 meter. Een hangkast met twee hanggedeeltes voor shirtjes, rokjes en korte broekjes. En bovenin in mijn kast is er nog ruimte om mijn tassen weg te stoppen. Ik heb nu alleen geen foto van de kast die ik ga nemen dus hieronder een foto van de kast die ik bij de IKEA had gezien en gelijk verliefd op werd. Ik ben altijd al dol geweest op een kast zonder deuren, geeft ook weer een ander effect aan je kamer.

img_2190
Garderobekast PAX: 804,-

Daarbij heb ik ook nog leuke opbergdozen gezien die ik bovenin mijn kast kan neerzetten om eventuele rommel in te verstoppen. Dit is erg handig voor mij, aangezien ik veel te veel spullen in mijn kamer heb waar ik niet van af kom.

img_2198
Doos met deksel TJENA: 3,99

Daarnaast ga ik ook een ladekast halen waar ik mijn sweaters, broeken, haar spullen etc. in kwijt kan. Dat vond ik zelf handiger en goedkoper dan om een grote kast te halen. Deze kast is voor mij erg geschikt. De lades zijn erg ruim en diep en ik kan er erg veel in kwijt.

img_2192
Ladekast MALM: 139,-

Make-up tafel
Aangezien ik nu een nieuwe kledingkast krijg heb ik geen ruimte meer voor mijn oude make-up tafel, dus ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe make-up tafel. Ik ben toen een mooie combinatie tegengekomen van een spiegel met licht en een tafeltje klein genoeg dat hij in mijn kamer past. Hij is echt super schattig en je kan er zeker veel in kwijt. Naast die twee kleine lades zit er nog een grote lade in.

Led-wandlamp LEDSJÖ: 49,95
Make-up tafel HEMNES: 149,-

Bed & bank accessoires
Ik ben gelijk ook gaan kijken voor leuke kussens en dekens voor op mijn bank en mijn bed. Ik heb een grijze bank en een wit bed. Ik ben daarom ook gaan zoeken naar vooral grijze en witte kleurtonen. Hoewel ik niet veel leuke dingen zag qua accessoires heb ik toch nog wel een paar leuke kussens/dekens gezien.
De eerste deken die je ziet leg ik bij mijn bank op de grond neer, zo’n kleedje vind ik er altijd wel leuk uitzien in een minimalistische kamer. En de andere deken plaats ik op het uit einde van mijn bed.

Schapenvacht LUDDE: 29,95
Plaid OFELIA: 24,95
Kussen ULLKAKTUS: 2,79

Room-decor
Voor de rest ging ik nog kijken naar leuke spulletjes voor in mijn kamer. Ik heb zelf niet veel leuke dingen gevonden, maar toch wel iets. Die gouden bol ga ik gebruiken voor kleine belangrijke spulletjes die ik altijd kwijt raak in mijn kamer, zoals sleutels, stiekjes, ringen etc. En voor de rest ben ik van plan om allemaal van die leuke plantjes neer te zetten. Ik ben echt obsessed met die plantjes. En die bureaulamp zou ook zo leuk in mijn kamer staan. En natuurlijk fotolijstjes waar ik mijn favoriete quotes in ga doen voor everyday inspiration.

Schaal STOCKHOLM: 14,95
Sierpot MUSKOT: 1,99
Bureaulamp FORSA: 17,95
Wissellijst FISKBO: 1,49

Wat was jullie favoriete item van de wishlist?

Tot snel!

Liefs, Jennifer

 

Plaats een reactie